Tijdens conditietraining in Zaandam gaan we met specifieke oefeningen ervoor zorgen dat jij snel je conditie opbouwt. In de gym in Zaandam hebben wij apparaten om conditie mee op te bouwen, maar deze zullen slechts als warming-up worden gebruikt. Met een personal trainer conditie opbouwen betekent uitdagende oefeningen uitvoeren. Jij bouwt zo snel op een leuke en effectieve manier een goede conditie op.
Naast een basisconditie opbouwen kan jij natuurlijk een specifiek doel in gedachten hebben. Zo is de Dam-tot-Damloop van Amsterdam tot Zaandam erg populair om naartoe te trainen. Ook obstacle runs of wielrenevenementen zijn mooie doelen om naartoe te trainen.

Opbouw van conditietraining

Conditietraining geef ik op verschillende manieren. Dit is afhankelijk van jouw doel en hoe goed jouw conditie al is. Heb je bijvoorbeeld een slechte conditie na herstellen van corona, dan wordt daar rekening mee gehouden.
Train je voor een hardloopwedstrijd dan zullen oefeningen met rennen aan de orde zijn. Echter zijn er veel meer manieren om jouw conditie te trainen zonder hard te lopen. Afhankelijk van jouw persoonlijke situatie starten we op een ander punt. Ook is het belangrijk om je gewrichten niet te veel te belasten. Jouw personal trainer zorgt ervoor dat je snel en zonder blessures conditie op zal bouwen.

Conditie oefeningen

Bij alle doelen voor conditie verbetering wordt gebruik gemaakt van verschillende intervaltrainingen en explosiviteitsoefeningen. Met intervaltraining kun je in een korte tijd een zware training doen, waarbij je het maximale geeft en veel verbrandt. Explosiviteitsoefeningen zijn oefeningen waarbij je veel kracht gebruikt om bijvoorbeeld zo hoog mogelijk te springen of zo hard mogelijk een bal te gooien. Deze oefeningen gebruiken zowel kracht als het conditionele aspect.

Conditie trainingsschema

Afhankelijk van jouw doelen kan ik een persoonlijk schema met conditie oefeningen voor jouw opstellen. Zo zal je thuis ook aan de slag kunnen. Met een schema zorg je ervoor dat je genoeg rust neemt en niet te snel opbouwt. Dit voorkomt niet alleen blessures, maar zorgt er ook voor dat je doelen zo snel mogelijk worden behaald.

Voordelen van een goede conditie

Naast het conditie verbeteren voor een bepaald sportdoel, zijn er ook gezondheidsvoordelen van het verbeteren van je conditie (Bron: Alles over Sport en Bewegen)

  • Je longcapaciteit neemt toe. Dit betekent dat je longen meer zuurstof kunnen opnemen. Hierdoor heb je minder kans op het ontwikkelen van bijvoorbeeld COPD.
  • Lager risico op een hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten of een hartaanval.
  • Verbetering van je cholesterol.

Geen reden dus om te wachten met conditietraining in Zaandam. Neem vrijblijvend contact op voor een gratis adviesgesprek.