Met krachttraining is het mogelijk om spiermassa op te bouwen en sterker te worden. Door verschillende spiergroepen te trainen kunnen verscheidene doelen behaald worden. Zo zijn voor hardlopers buikspieren oefeningen bijvoorbeeld heel belangrijk. Is je doel om een groter en sterker lichaam behalen dan zijn zware krachttraining oefeningen de manier om dit te bereiken.
Samen met je personal trainer in Zaandam zal je afhankelijk van jouw doel verschillende soorten krachttrainingen kunnen doen. Ik zal je helpen de juiste oefeningen op de juiste manier uit te voeren om het gewenste resultaat te bereiken.

Wat is krachttraining

Squat

Krachttraining betekent dat je oefeningen doet die ervoor zorgen dat je sterker wordt, omdat je meer spieren gaat ontwikkelen. Dit heeft veel voordelen (bron ‘Alles over sport en bewegen’)

 

Zo zijn er gezondheidsvoordelen doordat rugklachten voorkomen kunnen worden, maar ook het voorkomen van knieproblemen. Ook is krachttraining een efficiënte manier om vetmassa te verliezen en dus af te vallen.
Krachttraining verkleint de kans op diabetes type 2 en zorgt voor een gezonde bloeddruk.

Krachttraining resultaten

Afhankelijk van je doel, kiezen we voor een manier van krachttraining. Wil jij breder en groter worden, dan zal het trainingsschema uit trainen met meer gewicht. Uithoudingsvermogen, conditie en de hoeveelheid inspanning die je lichaam kan leveren kan gigantisch worden vergroot met krachttraining. Ik zal een trainingsschema voor je opstellen en tijdens jouw personal training krijg je elke keer oefeningen voor de juiste spiergroepen. Daarnaast assisteer ik je met voeding, net als bij afslanken kan voeding ook veel bijdragen aan een succesvolle krachttraining.

Krachttraining voor vrouwen

Ook voor vrouwen zijn krachttrainingen en oefeningen met gewichten een uitstekende manier om jouw doelen te behalen. Maak je vooral niet ongerust dat je snel te gespierd zal raken. Een gezond, sterk en fit lichaam bereiken we ook voor vrouwen met krachttraining.